PozostałeSmart dom

Jakie oznaczenia mogą być przydatne w biurze?

Artykuł sponsorowany

Kodeks Pracy zobowiązuje przedsiębiorców do zapewnienia bezpieczeństwa swoim pracownikom. Rozumie się przez to m.in. odpowiednie oznakowanie miejsca pracy. W biurze powinny znajdować się znaki informacyjne, zakazu, nakazu oraz ostrzegawcze. Powinny być widoczne w każdych warunkach, by były ułatwieniem w przypadku zagrożenia.

Gdzie powinny być umieszczone znaki BHP?

Zgodnie z prawem, znaki BHP powinny być zamieszczone w dobrze widocznych miejscach. Najczęściej mocuje się je na ścianach, nie wyżej niż 200 cm od podłogi lub pod sufitem, z zastrzeżeniem, by można było je szybko dostrzec.

Znaki BHP mocuje się również na drzwiach, jak np. tabliczki oznaczające wyjście ewakuacyjne oraz na podłodze.

Tablice informacyjne

W każdym biurze oraz na korytarzach powinna znajdować się tablica informująca o postępowaniu w przypadku pożaru oraz obrazująca zasady udzielania pierwszej pomocy. Tego typu oznaczenia umieszcza się zazwyczaj na ścianach. Niezbędne są również instrukcje pracy na każdym stanowisku – opis bezpiecznego korzystania z urządzeń, oznaczniki na przewody itp., które mają na celu zapobiec spowodowania pożaru lub wypadku.

Znaki informacyjne

Znaki informacyjne charakteryzują się zielonym kolorem i białą obwódką. Powinny informować m.in. o tym, jaki jest kierunek ewakuacji oraz gdzie znajduje się miejsce zbiórki. Z nich dowiemy się również, gdzie znajdziemy apteczkę pierwszej pomocy oraz gaśnicę.

W biurach często znajdują się również mniej oficjalne znaki informacyjne, jak np. naklejki fotowoltaika, informujące o instalacji fotowoltaicznej. Część tego typu oznaczeń możesz wydrukować samodzielnie. Pomogą Ci w tym etykiety samoprzylepne do drukarek.

Znaki zakazu

Okrągłe oznaczenia z czarnym piktogramem na białym tle, przekreślone na czerwono, to znaki zakazu. W biurze najczęściej znajdziemy znaki informujące o zakazie palenia oraz o zakazie wstępu do pomieszczenia osobom nieupoważnionym. Jeśli przed biurem lub na klatce schodowej obowiązuje zakaz przypinania rowerów, również powinno zostać to opatrzone odpowiednim znakiem.

Znaki nakazu

Znaki nakazu w biurach spotyka się raczej rzadko. Głównie umieszczone są one w fabrykach i zakładach przemysłowych. W przestrzeni biurowej może widnieć znak nakazujący pracownikom mycie rąk.

Taśmy

Żółto-czarnymi lub biało-czerwonymi taśmami oznaczone są schody oraz niskie progi. Miejsca, w których przejście wymaga szczególnej uwagi zazwyczaj oznacza się dodatkowo informującą tabliczką. W każdym biurze muszą także znaleźć się odpowiednie strzałki informujące o ewakuacji, by w przypadku stanu zagrożenia, pracownicy mogli szybko opuścić budynek.

Wszelkiego rodzaju oznaczenia w biurze mają na celu zapewnić pracownikom bezpieczeństwo i chronić ich zdrowie. Powinny znajdować się w widocznych miejscach tak, by każdy mógł się do nich zastosować.

Fot.: Sharp Design/pixabay.com

Czym ocieplić dom?
Poprzedni artykuł
Rodzaje zaworów oraz ich wykorzystanie
Następny artykuł

Może Ci się spodobać

Komentarze

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej w Pozostałe