Jakie oznaczenia mogą być przydatne w biurze?

Jakie oznaczenia mogą być przydatne w biurze?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Kodeks Pracy zobowiązuje przedsiębiorców do zapewnienia bezpieczeństwa swoim pracownikom. Rozumie się przez to m.in. odpowiednie oznakowanie miejsca pracy. W biurze powinny znajdować się znaki informacyjne, zakazu, nakazu oraz ostrzegawcze. Powinny być widoczne w każdych warunkach, by były ułatwieniem w przypadku zagrożenia.

Gdzie powinny być umieszczone znaki BHP?

Zgodnie z prawem, znaki BHP powinny być zamieszczone w dobrze widocznych miejscach. Najczęściej mocuje się je na ścianach, nie wyżej niż 200 cm od podłogi lub pod sufitem, z zastrzeżeniem, by można było je szybko dostrzec.

Znaki BHP mocuje się również na drzwiach, jak np. tabliczki oznaczające wyjście ewakuacyjne oraz na podłodze.

Tablice informacyjne

W każdym biurze oraz na korytarzach powinna znajdować się tablica informująca o postępowaniu w przypadku pożaru oraz obrazująca zasady udzielania pierwszej pomocy. Tego typu oznaczenia umieszcza się zazwyczaj na ścianach. Niezbędne są również instrukcje pracy na każdym stanowisku – opis bezpiecznego korzystania z urządzeń, oznaczniki na przewody itp., które mają na celu zapobiec spowodowania pożaru lub wypadku.

Znaki informacyjne

Znaki informacyjne charakteryzują się zielonym kolorem i białą obwódką. Powinny informować m.in. o tym, jaki jest kierunek ewakuacji oraz gdzie znajduje się miejsce zbiórki. Z nich dowiemy się również, gdzie znajdziemy apteczkę pierwszej pomocy oraz gaśnicę.

W biurach często znajdują się również mniej oficjalne znaki informacyjne, jak np. naklejki fotowoltaika, informujące o instalacji fotowoltaicznej. Część tego typu oznaczeń możesz wydrukować samodzielnie. Pomogą Ci w tym etykiety samoprzylepne do drukarek.

Znaki zakazu

Okrągłe oznaczenia z czarnym piktogramem na białym tle, przekreślone na czerwono, to znaki zakazu. W biurze najczęściej znajdziemy znaki informujące o zakazie palenia oraz o zakazie wstępu do pomieszczenia osobom nieupoważnionym. Jeśli przed biurem lub na klatce schodowej obowiązuje zakaz przypinania rowerów, również powinno zostać to opatrzone odpowiednim znakiem.

Znaki nakazu

Znaki nakazu w biurach spotyka się raczej rzadko. Głównie umieszczone są one w fabrykach i zakładach przemysłowych. W przestrzeni biurowej może widnieć znak nakazujący pracownikom mycie rąk.

Taśmy

Żółto-czarnymi lub biało-czerwonymi taśmami oznaczone są schody oraz niskie progi. Miejsca, w których przejście wymaga szczególnej uwagi zazwyczaj oznacza się dodatkowo informującą tabliczką. W każdym biurze muszą także znaleźć się odpowiednie strzałki informujące o ewakuacji, by w przypadku stanu zagrożenia, pracownicy mogli szybko opuścić budynek.

Wszelkiego rodzaju oznaczenia w biurze mają na celu zapewnić pracownikom bezpieczeństwo i chronić ich zdrowie. Powinny znajdować się w widocznych miejscach tak, by każdy mógł się do nich zastosować.

Fot.: Sharp Design/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*