Jak dotrzeć do większej grupy odbiorców? Sama strona internetowa to nie wszystko. Aby wyświetlała się na jednej z pierwszych pozycji w danej przeglądarce, należy wdrożyć odpowiednie działania SEO.
Widoczność witryny w internecie zależy w dużej mierze od jej oceny przez algorytmy wyszukiwarek – przede wszystkim Google. Pozycjonowanie stron to termin, który dotyczy działań mających na celu zapewnienie jak najwyższego miejsca na liście wyników wyszukiwania. Pomóc w osiągnięciu tego założenia mogą między innymi właściwe frazy kluczowe, linki wewnętrzne i zewnętrzne, a także zadbanie o szybkość i zabezpieczenia strony. Zwiększenie zasięgu witryny pozwala dotrzeć do nowych grup odbiorców, co z kolei przekłada się na wyższe zyski z reklam lub sprzedaży. To najlepszy powód, by zainwestować w SEO – warto przy tym postawić na rozwiązania oferowane przez agencje zajmujące się takimi zadaniami.
Pozycjonowanie stron może przebiegać nieco inaczej w zależności od rodzaju witryny, branży oraz oczekiwań osoby prowadzącej witrynę. Warto zwrócić uwagę w szczególności na pozycjonowanie lokalne, które pozwala wypromować swój biznes w wybranym regionie.
Wśród działań SEO można wyróżnić dwie nieco odrębne strategie – globalne i lokalne pozycjonowanie stron. Pierwsza z nich skupia się na ogólnych frazach, które mogą być wprowadzane przez internautów z całego kraju. Druga opcja jest z kolei przeznaczona dla firm, których celem jest przede wszystkim pozyskanie klientów z wybranego regionu. Udział smartfonów w ruchu sieciowym oraz możliwość wykorzystania geolokalizacji sprawiają, że zdecydowanie warto postawić na lokalne pozycjonowanie. Gdańsk jest miejscem, w którym prowadzisz swój biznes? Jeśli tak, działania z tego zakresu mogą przynieść wiele korzyści. Należy przede wszystkim zadbać o przygotowanie wizytówki firmy w Google, jak również dostosowanie treści pod kątem fraz związanych z daną lokalizacją. Możesz to zrobić z pomocą agencji SEO.
Prace nad SEO obejmują wiele różnych aspektów działania strony – od publikacji treści nasyconych odpowiednimi frazami kluczowymi po techniczne usprawnienia. To dość szeroki zakres zadań, przez co pozycjonowanie stron przy jednoczesnym rozwijaniu firmy może być trudne. Specjaliści z agencji SEO potrafią jednak doskonale poradzić sobie z wprowadzeniem strategii pozycjonowania.
Dokładny przebieg współpracy zależy od rozmiaru firmy, wybranych fraz kluczowych, oczekiwanych zysków i wielu innych aspektów. W celu określenia wszystkich szczegółów warto w pierwszej kolejności przeprowadzić audyt SEO. Na podstawie analizy strony i rynku można przygotować skuteczną, długoterminową strategię pozycjonowania. Niektóre agencje, takie jak poznańska Grupa iCEA, oferują tego typu konsultacje bez dodatkowych opłat.
Fot. Kaitlyn Baker/unsplash.com
Czy warto się pozycjonować na Gdańsk? Oczywiście, że tak o ile usługi, które oferujesz obejmują całą Polskę lub jesteś z okolic Gdańska. Najlepszym sposobem na rozwój jest pozycjonowanie, później można myśleć o dodatkowych działaniach, które rozwiną twój biznes jeszcze bardziej, ale myślę, że warto od tego zacząć.
Wybór odpowiedniej agencji SEO może ci znacznie pomóc w procesie pozycjonowania, profesjonaliści zajmą się tym za ciebie i masz pewność, że zostanie to zrobione dobrze. Myślę, że podobne efekty przyniosłoby pozycjonowanie na trójmiasto lub np. pozycjonowanie na Gdynie co pozycjonowanie na Gdańsk.