Marketing i smart home

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego się opłaca? Czy możesz zwiększyć swoją sprzedaż?

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, powinieneś zadbać o jego skuteczne pozycjonowanie. Działania składające się na ten proces nie są skomplikowane, ale wymagają czasu i cierpliwości. Warto się ich podjąć, ponieważ mogą wpłynąć na zyski.

Handel to bardzo obszerny sektor usług, w którym nietrudno o konkurencję. Bez względu na to, w jakiej konkretnie działasz branży i co sprzedajesz w swoim internetowym sklepie, z pewnością chciałbyś docierać do jak najszerszego grona klientów. Jednak w internecie, miejscu, gdzie trafia się na wiele stron i sklepów online, może to być utrudnione. Dlatego należy postawić na sprawdzone i skuteczne działania, dzięki którym dana witryna wraz ze sklepem będzie lepiej widoczna dla użytkowników internetowych. Owe działania określa się mianem pozycjonowania. Jego celem jest zoptymalizowanie treści w obrębie strony i sklepu internetowego, tak aby witryna pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwaniach. Przełoży się to na większy, regularny ruch na stronie, co w efekcie wpłynie także na wyższe zyski.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie, zwane też optymalizacją, sklepów internetowych nie różni się od pozycjonowania stron. W pierwszej kolejności powinno się określić zakres swoich działań i branżę. Ułatwi to skonkretyzowanie grupy odbiorców i potencjalnych klientów oraz dobranie słów kluczowych. Słowa kluczowe stanowią podstawę pozycjonowania. Jeśli zostaną trafnie dobrane, ruch na stronie będzie większy. Warto stosować zarówno krótsze frazy, jak i dłuższe, tzw. long tail, które składają się z 2-3 słów. Słowa kluczowe najlepiej wplatać w opisy produktów, ale także na przykład w artykuły blogowe i eksperckie.

Jeśli jesteśmy przy artykułach, to musimy wspomnieć o tworzeniu content marketingu, który również składa się na proces optymalizacji sklepu internetowego. Content marketing polega na tworzeniu wyjątkowych, użytecznych i interesujących treści. Sklep online można połączyć z prowadzeniem eksperckiego bloga, na którym regularnie będą się pojawiać wpisy z poradami i wskazówkami. Choć takie działania nie są bezpośrednio związane ze sprzedażą, to wpływają na większy ruch w obrębie witryny i mogą przełożyć się na wyższe zyski.

Podczas pozycjonowania sklepu online należy także zwrócić uwagę na jego strukturę techniczną. Powinno się zadbać o dobrą prędkość ładowania strony, odpowiednie adresy URL czy dostosowanie do urządzeń mobilnych oraz sprawdzić linkowanie w obrębie sklepu, kod strony dla robotów Google i certyfikat SSL.

Pozycjonowanie off-site

W pozycjonowaniu sklepu internetowego istotne są również działania off-site. Co to jest pozycjonowanie off-site? Są to wszystkie działania poza witryną, które wpływają na jej lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Zalicza się do nich:

  • pozyskiwanie linków zewnętrznych – linki mogą pojawiać się w samych tekstach i opisach, jak i w komentarzach czy podpisach pod obrazkami. Warto stosować także anchory, czyli zakotwiczać linki w wybranych fragmentach tekstu;
  • wpisy gościnne (również z linkami) – pomagają w promowaniu witryny. Jeśli użytkownik przeczyta artykuł o Twojej firmie na innej stronie, będzie mógł stamtąd przejść na Twoją stronę i do Twojego sklepu;
  • optymalizacja wizytówki Google – wyszukiwarki wykorzystują starannie opracowane wizytówki wraz z geolokalizacją, aby dopasować wyniki do potrzeb użytkowników.

W pozycjonowaniu off-site znaczenie ma także sama branża i jej konkurencyjność oraz historia witryny – łatwiej optymalizuje się domeny, które istnieją już dłuższy czas.

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego się opłaca?

Pozycjonowanie sklepu internetowego składa się z konkretnych działań, których celem jest osiągnięcie konkretnych efektów – zwiększenie widoczności strony i sklepu w wynikach wyszukiwania. Sklep, który znajduje się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, zawsze będzie notował częstszy ruch, a to przekłada się na większe zainteresowanie produktami czy usługami i wiąże się z wyższymi przychodami, zyskami. Optymalizacja wpływa także na wzrost popularności danej marki i jej rozpoznawalność, co w dłuższej perspektywie prowadzenia biznesu i jego rozwoju ma ogromne znaczenie. Wymienione korzyści powinny być wystarczająco przekonujące, aby stwierdzić, że pozycjonowanie internetowego sklepu naprawdę się opłaca.

Zdjęcie główne: pixabay.com/pixelcreature

Zainwestuj w skuteczne pozycjonowanie w Gdańsku
Poprzedni artykuł
Energooszczędne grzejniki elektryczne. Czym się kierować podczas zakupu?
Następny artykuł

Może Ci się spodobać

Komentarze

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *